«Ақмола облысы білім басқармасының  Жарқайың ауданы бойынша білім бөлімі  Үшқарасу ауылының  негізгі орта мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Основная средняя школа села Ушкарасу отдела образования по Жаркаинскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

      

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Баяндама «Тарих сабақтарында АКТ қолдану»

Баяндама "Тарих сабақтарында АКТ қолдану"

"Тарих сабақтарында АКТ пайдалану"баяндамасы

   Тарих сабақтарында АКТ-ны қолдану оқушылардың ақпараттық құзіреттілігін қалыптастыруға, танымдық белсенділігі мен оқу мотивациясын арттыруға ықпал етеді, оқушылардың Тәуелсіз оқу іс-әрекетін жаңа жолмен ұйымдастыруға мүмкіндік береді. Мысалы, мультимедиа-оқулықтардың көмегімен оқушылар өз бетінше білім алуға, әртүрлі практикалық жұмыстар (оқыту, жаттықтыру, ойын) және тест тапсырмалары арқылы өз жетістіктерін тексеруге, нәтижелерді есепке алуға мүмкіндік алады. Практикалық тапсырмалардың көпшілігі ойын сипатында болады, бұл оқушылардың білімі мен іскерлігін қызықты түрде бекітуге мүмкіндік береді. Бұл жағдайда студент оқулықтан, Тарихи карталардан және басқа оқу құралдарынан ақпаратты қосымша пайдалана алады.
Мультимедиа-технология мүмкіндік береді ғана емес, құруға материал түрінде жүйелі түрде баяндау, бірақ мүмкіндік жасайды сызықтық емес орын ауыстыру арасындағы түрлі бөліктерінде курс. Осының арқасында студенттер материалды қажетті ретпен оқи алады, материалды игерудің жеке қарқынын белгілей алады. Барлық осы мүмкіндіктер оқуға деген ықылас пен қабілеттіліктің дамуына, пәнге деген қызығушылықты дамытуға ықпал етеді. Оқу процесін бақылау мультимедиялық оқулықтарды қолдана отырып, сабақтарда тіпті "әлсіз" студенттер де белсенді жұмыс істейтінін, алаңдамайтынын және тапсырмаларды қызықты орындайтынын көрсетті.
АКТ қолданған кезде студенттердің есептер мен хабарламаларды дайындаудағы ынтасы күрт артады. Олар ең жақсы көздермен жұмыс істеуге дағдыланады, көбінесе олар туралы керемет суреттерді өз бетінше сканерлейді. Балалар тыңдауға және естуге үйренеді - бұл қазіргі адамға қажет планетарлық ойлауды қалыптастырудың алғашқы қадамдары.
Оқытуда компьютерді қолдану оқушылардың танымдық қызметін басқаруға мүмкіндік береді. Бұл жағдайда оқыту білім мен дағдыларды игерудің жеке қарқынын, күрделілік деңгейін, қызығушылықтарын және т.б. ескере отырып, тұлғаға бағытталған модель аясында құрылады.
АКТ қолдану оқушылардың жетістікке деген ынтасын қалыптастыруға көмектеседі. Компьютерде дамыған дағдылар мектеп оқушыларын құрметтейді, құрдастарының арасында өзін-өзі көрсетуге көмектеседі. Көптеген студенттер қазіргі еңбек нарығында компьютерде жұмыс істеудің кәсіби дағдылары сұранысқа ие екенін түсініп, кәсіби мотивацияға ие.
Ең бастысы, студенттер ақпаратпен өз бетінше жұмыс істеуге үйренеді: іздеу, талдау, салыстыру, жалпылау, өңдеу, түрлендіру, өз жобаларын әр түрлі формада жасау. Бұл жағдайда мұғалім дайын ақпаратты жеткізуші емес, қызмет үйлестірушісі болып табылады.
АКТ көмегімен сабақтарды бірнеше топқа бөлуге болады:
Мұғалім дайындаған презентацияларды қолдана отырып сабақтар.
Power Point бағдарламасындағы мұғалім өз сабағының презентациясын жасайды. Сабақтың тақырыбы слайдтарда ұсынылған, онда талқыланатын сұрақтың негізгі тұстары жинақталған, бұл студенттерге мұғалімнің дәрісі кезінде оларға назар аударуға мүмкіндік береді. Мұғалімнің дәрісіне анимация, суреттер, бейнематериалдар, фотосуреттер, қажетті карталар мен схемалар ұсынылуы мүмкін бейне қатар жүреді.
Презентация түрінде ақпаратты сөйлеу түріндегі ақпаратқа ұсынудың артықшылығы, егер қажет болса, оқу процесінде студент мұғалімді алаңдатпай, өзі білмеген ақпараттың бір бөлігіне өздігінен орала алады. Керісінше, слайдтардағы материалға түсініктеме бере отырып, мұғалім белгілі бір мәселелер туралы толығырақ тоқтала алады. Сонымен қатар, бірінші сигнал жүйесі белсенді жұмыс істейді. Слайдтағы ең маңызды ақпаратты анимациялауға болады. Слайдтың жеке бөліктерінің қозғалысы оқушының назарын аударады. Мұның бәрі оқуға деген қызығушылықты арттырады және жаңа материалды сапалы игеруге ықпал етеді. 
2) оқушылар өз жобаларын презентация түрінде ұсынатын сабақтар (бұл жаңа материалды оқыту сабақтары, семинарлар, практикумдар, сабақтарды қорытындылайтын сабақтар болуы мүмкін).
Презентация түрінде үй тапсырмасын (оның ішінде алдыңғы қатарлы) дайындау формасы өте қызықты. Презентацияны дайындау кезінде студент үлкен жұмыс істеуі керек, көптеген ақпарат көздерін қолдануы керек, бұл шаблондардан аулақ болуға және әр жұмысты жеке шығармашылық өнімге айналдыруға мүмкіндік береді. Сонымен қатар, мұғалімнің көмегімен презентацияны дайындау кезінде студент қолда бар ақпаратты мүлдем жаңа өнімге айналдырып, көптеген материалдарды өңдейді.
Әр слайдты жасаған кезде оқушы компьютер суретшісіне айналады (слайд әдемі болуы керек және берілген сұраққа ішкі көзқарасты көрсетуі керек).
Оқу іс-әрекетінің бұл түрі жалпы білім беру дағдылары мен дағдыларын қалыптастыратындығымен қатар, оқушының логикалық ойлауын дамытуға мүмкіндік береді. Монотонды, кейде тіпті иллюстрациялармен бекітілмеген қойылымдар жарқын және есте қаларлық болады. Презентацияны көрсету барысында студенттер көпшілік алдында сөйлеу тәжірибесін алады, бұл, әрине, олардың болашақ өмірінде пайдалы болады. Бәсекелестік элементі қосылады, бұл оқушының өзін-өзі бағалауын арттыруға мүмкіндік береді, өйткені компьютермен жұмыс істеу қабілеті қазіргі жастар мәдениетінің элементтерінің бірі болып табылады.
Көбінесе мұндай жұмысты топтарға орындау ұсынылады, сондықтан оқушылар бірге жұмыс істеуді, бірлескен іс-шараларды ұйымдастыруды, уақытты бөлуді, оқу тапсырмаларын бірге жұмыс істеудегі қарым-қатынас мәдениетінің негіздерін түсінеді.
Сонымен, студенттер компьютерлік презентациялар жасағанда, қазіргі жағдайдағы ең маңызды дағдылар қалыптасады:
- ақпаратты сыни тұрғыдан түсіну,
- ақпараттық хабарламадағы басты нәрсені бөліп көрсету,
- материалды жүйелеу және қорыту,
- қолда бар ақпаратты сауатты ұсыну
3) оқу фильмдері мен мультимедиалық құралдарды пайдалану сабақтары. Мұндай сабақтарда Көріну деңгейі өте жоғары, олар мазмұнды және динамикалық.
4) кіріктірілген сабақтар (тарих-информатика, қоғамтану-информатика және т.б.).
Бұл екі мұғалім бірлесіп жұмыс істейтін сабақтар, бұл қолданбалы сабақтар
сипаттар, Оның барысында студенттер ақпаратты жасайды және өңдейді. Сабақтар нәтижелі, өйткені нәтиже көбінесе шағын жобалар болып табылады, кейде кейіннен осындай шағын жобалардан ғылыми-зерттеу жұмыстары жасалады. Мұндай сабақтарда информатика мұғалімінің көмегімен акт-технологиялар кеңінен қолданылады, әртүрлі қосымшалармен (Microsoft Word, Power Point, Exel) жұмыс жүргізілуде.
Сабақтың бұл түрі барлық студенттер үшін өте қызықты, бірақ әсіресе физика-математикалық бейіндегі студенттер. Оқушылар осындай сабақтарға қуана-қуана барады, өйткені олар қызметтің өзгеруі, бірлескен шығармашылық, жобалар жасауды күтетінін біледі. Біріктірілген сабақтардың құрылымы анық, ықшам, тығыз, материалдың үлкен ақпараттық сыйымдылығымен ерекшеленеді.
Біріктірілген сабақтың заңдылықтары келесідей:
- сабақ автордың ниетіне бағынады;
- Сабақтың кезеңдері мен компоненттері логикалық-құрылымдық тәуелділікте;
- сабақ құрылымының байланыстылығына бірізділікпен қол жеткізіледі, бірақ параллель байланыс алынып тасталмайды (бірінші жағдайда іс – қимыл реттілігіне қол жеткізіледі, екінші жағдайда логикалық түрде құрылған мақсатқа сәйкес келетін ілеспе тапсырмалар орындалады).
5) интернет-ресурстарды пайдалану сабақтары.
Интернетті бай ақпараттық әлеуеті бар ақпараттық - коммуникациялық пәндік ортаның бөлігі ретінде қарастыруға болады. Тарих мұғалімі Интернеттің білім беру ресурстарын тарихи дереккөздерді, монографиялар мен дәрістер курстарының мәтіндерін, түрлі әдістемелік материалдарды, газет және журнал мақалаларын, рефераттарды және т. б. іздеу үшін пайдалана алады.  
6) компьютерлік тестілеу сабақтары.
Мұндай сабақтар тақырып бойынша материалды игеру деңгейін тез және тиімді тексеруге мүмкіндік береді.
Тапсырмалар әр түрлі болуы мүмкін: бірнеше таңдау сұрақтары; тестіленуші пернетақтадан жауап беруі керек сұрақтар; жауап беру үшін екі немесе үш тізімнің элементтері арасында сәйкестік орнатылуы керек сұрақтар; жауап ретінде ұсынылған тізімдегі элементтердің дұрыс реттілігін көрсету қажет сұрақтар.
Компьютер оқу процесін басқарудың икемділігін қамтамасыз ете отырып, оқушылардың іс-әрекетін бақылауды сапалы өзгертуге мүмкіндік береді. Компьютер барлық жауаптарды тексеруге мүмкіндік береді, және көптеген жағдайларда ол қатені түзетіп қана қоймайды, сонымен қатар оның пайда болу себебін уақытында жоюға көмектесетін оның сипатын дәл анықтайды.
Әртүрлі типтегі және нысандағы АКТ-ны пайдалана отырып өткізілетін сабақтар барысында оқушылар мынадай дағдыларды меңгереді: 1) Ақпаратты жинау және сақтау; 2) ақпаратты іздеу; 3) Ақпаратты қабылдау, түсіну, іріктеу және талдау; 4) ақпаратты ұйымдастыру және ұсыну; 5) адамның ішкі көрінісі негізінде ақпараттық объектіні құру; 6) ақпаратты жоспарлау, коммуникация; 7) модельдеу; 8) жобалау. Жоғарыда айтылғандардың бәріне иелік ету оқушының ақпараттық құзіреттілігінің негізін құрайды.
Сонымен қатар, компьютерлік технологияны қолдану сабақты тартымды және шынымен заманауи етеді, оқытуды дараландыру, бақылау және қорытындылау объективті және уақтылы өтеді, ойлау процестері белсендіріледі, оқушылардың оқу мотивациясының деңгейі артады.

                                                                                          Тарих пәнінің мұғалімі: Хамитов м. с.

Жаңартылған күні: 19.12.2021 14:03
Құрылған күні: 19.12.2021 14:03

Текст